Santiago del Estero, northern Argentina. When Nino is deemed a bad influence to the other boys in his neighbourhood and has to endure homophobic attacks on the streets, his parents temporarily move the family to the countryside. Away from the city, Nino wanders in a forest supposedly haunted by the Almamula, a monster that takes those who commit carnal sins and impure acts. It’s summer: the bodies sweat, the line between dream and reality becomes blurry. A boy disappears. In a world surrounded by whispers, unspoken desires and prayers, Nino’s curiosity and impulses surface. As an escape from a reality flooded with toxicity, repressions, interdictions and imminent violence, the hidden and sensuous mysteries of the forest become increasingly attractive to Nino.
Since 2017, the Argentinian director has lived in Paris where he has worked on over 30 documentaries for French television as a commissioning editor. His first short documentary as a director, La croix, premiered at the Mar del Plata Film Festival. As a preamble to his debut feature film Almamula, which he developed with the support of an Eurimages Development Award, he made two short films Sacha and Maco which, like the feature, are set in his hometown of Santiago del Estero.