This documentary by Meyn’s friends and fellow students Fabiana Fragale, Kilian Kuhlendahl and Jens Mühlhoff is based on his footage. In their film, the protagonist’s doubts come across just as clearly as does his friendly perseverance and his efforts to cope with the more militant aspects of the movement. In addition, the directors conducted interviews with activists on whom the experiences in “Hambi” have left their mark. How far, they ask, does activism need to go? And how far should it go?
Born in Zurich, Switzerland in 1994, she has been studying at the Academy of Media Arts Cologne since 2015. Her documentary and fiction films focus chiefly on themes of anti-capitalism and intersectional feminism. In 2018, she co-founded the Polsprung artist collective.
Born in Wuppertal, Germany in 1991, he studied at the Academy of Media Arts Cologne from 2011 to 2018. As an artist, he is interested in public and semi-public spaces and thus the everyday implementation of politics. He has worked for several years as a director and writer on various film productions as well as artistic director on independent art projects.