In 1962, Gani Bilir arrived in Kiel as a so-called Gastarbeiter. His payslips, which are visible in the film, are discovered by the filmmaker in the family archive. They are a document of the inhumane working conditions of migrant workers and their lack of recognition as humans in Germany.
A variety of places, moments, and snatches of historical memory are woven in the film into a particular decolonial view of our time. The telling of history and the politics of memory in Germany are oriented to a white dominant society. The longings, experiences and struggles of Black people, People of Color, Indigenous people and migrants are marginalised. Three sisters, Saboura, Basira and Kirat, gather at historically significant sites in Bavarian history. They approach these stories with their own biographies and the sculptures by the artist Ahu Dural. As poets, the children of migrant workers, thinkers they stand for the many stories of resistance and biographies of the in-between world.