Indigenous Australian film director Ivan Sen is renowned for his depiction of magnificent screen landscapes. In Limbo, he juxtaposes the low sky with the mounds above and holes below ground around the opal-mining capital of Coober Pedy. The result is a serene “desert noir” that is as convincing as a detective story as it is a subtle portrait of the First Nation’s deep-seated experiences of everyday racism. A genre film suffused with bleak nostalgia.
The film team with the Management of the Berlinale (left an right) on the Red Carpet before the Premiere.
The director was born in Odesa, Ukraine in 1984 and grew up in Germany. He has been based in Vienna since 2013. He began his directorial career working in music videos and commercials before turning his focus to filmmaking. He has written and directed two short films, Aysu and Yuragim, both in collaboration with Varia Garib.