After her 2011 feature film debut The Lifeguard, she made Tea Time in 2015 which won 12 international awards and was nominated for a Goya for Best Ibero-American Film. In 2016, she made the short film I’m Not from Here, which was nominated for the European Film Award, and the feature-length documentary The Grown-Ups, which won ten international prizes. Her fourth feature-length documentary The Mole Agent was the first documentary from Chile to be nominated for an Oscar.