Justina and her daughter Alexia are trying to maintain the huge house that the former housekeeper has inherited from her boss. But the two Indigenous women do not have the means to pay for the upkeep of the decaying property. The money they get from selling the house’s contents online and its cattle is just a drop in the ocean. Moreover, the former owner’s family visits regularly and insists on continuing to treat Justina and Alexia like servants. Alexia refuses to accept this role any longer; she intends to return to the city to work as a car mechanic and start conquering the world as a racing driver.
The film’s mixture of documentary-style footage and dramatised scenes tinged with horror turns the house into an enchanted castle that refuses to let go of its inhabitants. The patchy mobile phone reception becomes a metaphor for the pair’s marginalisation as they struggle with their circumstances. The insurmountable class barriers that exist in Argentina serve to hold Justina captive in her social class, even after she herself becomes a house and land owner. A dark fairy tale.