The French animation filmmaker first studied graphic design before moving on to animated film direction at La Poudrière in Bourg-lès-Valence, France. While there, he made three films including his graduation film Tête-à-tête. He then worked as screenwriter and technician for several projects. Both parts of his Chroniques de la poisse have screened at festivals including Annecy and Hiroshima. Since 2013, he has been closely working with the animation studio Miyu Productions who produced his Locarno award-winning short film Je sors acheter des cigarettes.