Ella Rocca was born in 1999, grew up near Zurich, Switzerland and attended the foundation course in art and design at the F+F School for Art and Design in Zurich. Since 2020, Ella Rocca has been taking a BA with a focus on video at the Lucerne University of Applied Sciences and Arts.