In a youth correctional facility, Joe is preparing for his return to society, uncertain as to what life will look like on the other side of the barbed-wire fence. But when new arrival William moves into the cell next door, Joe’s desire for freedom quickly gives way to a desire of another kind. Through camera obscura photography, ink drawing, dance and rap, Joe and William embark on a twin journey of emotional and expressive emancipation, revolving around each other with increasing yearning and despair. This debut feature charts the twists and turns of a passion between two young men who thought their lives had been put on hold and offers an uncompromising vision of love: behind these walls, passion comes first, and liberty only a distant second.
Born in Brussels, Belgium in 1990, he studied at the city’s INSAS film school and has written and directed several short films. He also works as a videographer for various theatre companies in Belgium and France. Le Paradis is his debut feature film.