Lovers Jean and Marie want to leave their parents and elope to Paris. But fate prevents Jean from getting on the train. A year later, Marie has become the glamorous toast of Paris – and mistress of the city’s richest bachelor. When he becomes engaged to a woman befitting his stature, she is meant to remain in that position. But Marie yearns for a family of her own. When she accidently encounters Jean, now an artist living in the Latin Quarter, she accepts his proposal. But Jean disavows their love to his mother, so Marie leaves him. Jean is in despair … Charlie Chaplin spent a year preparing what would be his directorial debut for United Artists, the company he helped found. He himself appears only in a cameo as a porter. Directed with a keen eye for the world’s overburdened and servants, his elegant societal drama is impressive for the matter-of-fact approach of all its actors. It wowed the press and fascinated Ernst Lubitsch, but was a flop at the box office. After censors in the American hinterlands took their scissors to it, Chaplin pulled the film from release until the 1970s. World premiere of the digitally restored version with new music based on Chaplin’s compositions.