The FARC has been portrayed many times in documentaries in recent years, but director Joris Lachaise comprehensively depicts an entirely new aspect. His film organically interweaves different periods and footage shot by the protagonists themselves in various prisons. The title of the film, Transfariana, refers to the female FARC members, the “Farianas”.
The filmmaker first studied philosophy before turning to film. In 2009, he co-directed Comme un oiseau dans un aquarium together with Thomas Rousillon. In 2011, he directed the multi-award-winning Convention: Mur noir / Trous blancs to mark the 50th anniversary of Mali’s independence. Ce qu’il reste de la folie, his 2014 film about a psychiatric hospital in Senegal, won the Grand Prix of the French Competition at the International Film Festival Marseille and went on to screen at numerous international festivals.