In clear-eyed close-ups that float amidst an ever-developing soundscape, director Anthony Lapia captures the anatomy and energy of a party just as well as the gradual transition to the quieter world of the afterparty. On the cusp between night and day, different lives and views collide before, more or less gently but inexorably, everyday life returns.
After studying fine arts in Paris and Madrid, he took up a film degree at the Paris 8 University where he created two short fiction films. In 2011, he was accepted into La Fémis film school where he made the short Panda with Solène Rigot and Finnegan Oldfield. The film went on to screen at Clermont-Ferrand and the Côté Court Festival. Since then, he has produced 13 films for the Société Acéphale production company while also working on his own projects. After is his debut feature film.