Seven-year-old Joey lives in Brooklyn. When his mother goes to visit his sick grandmother, older brother Lennie is left to watch Joey. Babysitting ruins the 12-year-old’s plans for the day, so he enlists his friends to play a prank on Joey. They give him a (toy) gun to play with and when it goes off, Lennie plays dead. Thinking he’ll be arrested as a murderer, Joey takes off. With six dollars in his pocket, he heads for Coney Island, where he wanders the beach and goes on the rides … Using a 35mm camera strapped to his body, photographer Morris Engel documents the amusement park from the perspective of his young hero. As Joey rides the carousel, throws a baseball, eats cotton candy, and collects deposit bottles, the filmmakers use the opportunity to proffer up cinematic sketches of Americans at leisure – strolling, flirting, swimming, and sunbathing. As if captured with the wondering eyes of a seven-year-old, Little Fugitive casts an amused and anthropological eye over the people in the crowd in a masterpiece of black-and-white cinematography.