What is “otherness” and how do you absorb it into who you are as you go through life, cross borders and find yourself inhabiting an ever-changing physical and mental space? Giacomo Abbruzzese exhibits a remarkable sense of out-of-the-box thinking and inventiveness as he explores such questions in a visually striking work that is ripe with poetry and tension. Bodies fall into trances that are both revelatory and altruistic because they represent an opportunity to commune with others. Accompanying this magical reverie is a powerful score from electronic musician Vitalic that helps turn the night club into a place of transcendence. The disco becomes the ultimate destination for those who keep their sights firmly set on the sacred horizon of utopia.
Born in Taranto in the south of Italy in 1983, he studied at Le Fresnoy in France and made several short films which screened at festivals including Oberhausen, Clermont-Ferrand and the Viennale as well as on international television. In 2022, his documentary America was nominated for a César. Disco Boy is his debut feature-length fiction film.