Lukas Röder, a student of the HFF in Munich, addresses the topic of mental health in his touching chamber piece. Via the actors’ intensely emotional performances and a second layer in which everyone involved reflects on their roles, behavioural patterns and ways of finding help are explored.
Born in Starnberg near Munich, Germany in 1993, he began to make his first short films and write screenplays at the age of 20 and has completed internships with filmmakers including Julia von Heinz and Rosa von Praunheim. Since 2017, he has been studying fiction directing at the HFF Munich where he also regularly assists in tutoring seminars. He has so far made four shorts, one mid-length film and the feature-length Gehirntattoo which won the Hof Gold Prize at the 2021 Hof International Film Festival.