In his feature film debut, director Engin Kundağ portrays relationships that are painfully dysfunctional on both private and social levels. In his assuredly composed, impressively dark tableaux, the barren landscape is mirrored in the sparse communication – and vice versa.
Born in Germany in 1984, the filmmaker attended school in the USA. He studied philosophy and psychology, followed by screenwriting and directing at the international film school (ifs) in Cologne from which he graduated in 2012.