Born in Salta, Argentina, her debut feature film La ciénaga (The Swamp) premiered at the 2001 Berlinale. It was followed by La niña santa (The Holy Girl), La mujer sin cabeza (The Headless Woman) and, in 2017, her fourth feature Zama. There have been retrospectives of her work around the world including at MoMA, the Lincoln Center, Cambridge University and the Tate Modern in London. During the pandemic, her immersive installation The Passage was presented at the Eye Filmmuseum in Amsterdam.