Unlike any other proponent of contemporary cinema, Denis Côté succeeds in creating dynamic cinematic spaces (sets, settings, constellations) in which experiences (psychological, physical, intellectual) may be seen as a game and, precisely because of this, can be used to pursue reality. Sometimes at a discreet distance, at others transgressively close, the camera swirls around the protagonists in this dance of trauma and lust. Norms are deconstructed, the present becomes tangible and the future conceivable. Cinema is – vibration.