The Rising is an adaptation of the Belgian mystery series Beau Séjour. Director Ed Lilly and creators Pete McTighe and Charlotte Wolf have expanded the original idea and put the teenage victim at the heart of her own narrative. Danish actor Clara Rugaard stars as the main character Neve alongside an ensemble of young actors. The whodunnit structure is enriched with supernatural and horror elements and is a visual delight with motocross stunts and the impressive landscapes of England’s Lake District.