Ben plants a tree on the street in front of his house in Neve Sha’anan, a migrant neighbourhood in the south of Tel Aviv. The district is on the up, and Ben has bought and upgraded a flat here together with his partner Raz. This gay couple now enjoys a settled existence, their days are structured by a well-established routine and everything is in its proper place. Time then, to tackle their desire to have children. And so, assiduously and conscientiously, they set about searching for a suitable egg donor and surrogate mother. One day, when a neighbourly conflict escalates over the tree he has planted, Ben becomes witness to brutal police violence against an Eritrean. The incident upsets his self-image and his plans for a life together with Raz.
Idan Haguel portrays a gay middle-class couple whose desire for self-realisation begins to narrow their worldview, bringing deep-seated prejudices to light. A deftly told parable about the mechanisms of gentrification which, with a hint of satire, raises an uncomfortable question, namely: exactly how tolerant are we?