Rondo is a cinematic poem that raises the question of whether new love can emerge from the emotional wreckage that is left when the love of one’s life comes to an end. Or is the new love doomed to be a replica, a reminder of what once was and what might have been? The titular musical form is adapted here to create a cinematic version using an associative montage of poetic images. Past and present approach each other until they converge in the middle.
Born in Saint Petersburg, the former Soviet Union in 1985, she grew up in Darmstadt, Germany. After graduating with an acting degree from the Film University Babelsberg Konrad Wolf, she worked as an actor for both theatre and film. In 2012, she began a directing degree at the German Film and Television Academy Berlin (DFFB) where she made the two coming-of-age short films Ariana Forever! and Day X which have screened and won prizes at numerous international festivals. The latter was also nominated for the 2021 Student Academy Awards. She is currently working on her debut feature film.