The mother hasn’t been to her family’s Kurdish village for 30 years. Now she has her daughter, director Serpil Turhan, to thank for the fact that she’s finally embarked upon the journey. Turhan already filmed her grandparents there in the summer, thus laying the foundations for this film about three generations of her family. Thanks to Turhan’s gentle interviewing style, a safe space is created in which it is possible to talk about the family’s multifarious, sometimes even painful memories of migration and life experience, tracing an arc from the village to Istanbul and on to Berlin. Language plays a special role in the film: languages grown up with, languages learned or forgotten over the course of life; the family’s history could also be narrated via the various intersections of Kurdish, Turkish and German available to each generation. The film’s title, which describes the loss of a mother tongue, alludes to this theme. In this film, Serpil Turhan balances her different roles as a daughter, a granddaughter and a filmmaker with great confidence. And thus an intimate family project simultaneously becomes an exemplary story.