Born in 1966 in Munich, Germany. She studied art as well as film. Her works operate at the intersection between film and visual art and are shown at film festivals and in art exhibitions around the world. Her teaching experience includes several years at the University of the Arts in Berlin. She currently teaches at the University of Gothenburg in Sweden.