The producers (left and right) and a member of the Myanmar Film Collective, who must remain anonymous for security reasons. The three raised fingers have become a gesture of protest in Myanmar.
This group of young Myanmar filmmakers continue their work under the current difficult circumstances in their country, seeing it as an act of resistance against the military regime. For safety reasons, the group members have chosen to remain anonymous. In their manifesto they write: “This film is a reaction to the ‘spring-like dream’ of freedom in Myanmar that lasted for merely ten years. It is about the enthusiasm and hope of a young generation brutally crushed.” The group aims to give a voice to those who currently have no voice, in a country where freedom has once again been stolen from its people.