The director studied acting and international studies at Elon University in North Carolina, USA. After graduating, he returned to Nepal to build a school and a hostel in his home region of Humla where Wheels on the Bus was shot. He is also a part-time acting teacher at Oscar International College in Kathmandu and is currently working on his second short film, The Curtain.