Born in Entroncamento, Portugal in 1992. Upon graduating with a degree in directing from the Escola Superior de Teatro e Cinema in Lisbon, he started shooting his debut feature film, Damned Summer, without a budget. After a post-production period lasting three years, the film premiered at Locarno in 2017 and went on to screen at festivals including Mar del Plata, Turin, Tbilisi, Vilnius and Cannes (in the parallel ACID programme). His short film Filomena is part of the itinerant “Lisbon Acts” exhibition and screened at IndieLisboa.