The designer, artist and animator was born in Lorraine, France. After spending some years in Berlin, she now lives in Montreuil, near Paris. Her books, which include several for children, have been both self-published and taken on by various publishing houses. She also collaborates with other artists on video and light projects. Her first comic books were published in the Japanese fanzine “UZO”. Histoire pour 2 trompettes is her debut film as an animation director.