The Japanese film director was born in Hyōgo in 1980. After studying at the Osaka Kyoiku University, the Japan Institute of the Moving Image and the Tokyo University of the Arts, he started making short animated films in 2002. He is inspired by the minimalism and music of Nô theatre. His short film In a Pig’s Eye won awards at the Fantoche festival in Switzerland and at the London International Animation Festival. In the same year, his film The Mechanism of Spring premiered at Venice. In 2012, The Great Rabbit won a Silver Bear at Berlinale Shorts.