Sasha doesn’t want to cry. She’s deeply angry at her mother for taking her own life. To escape a similar fate, the 13-year-old compiles a survival list. First up: cut off her long hair. Second: don’t read any more books. Third: never take care of something that's alive. And fourth: become a stand-up comedian to make her papa laugh again. On her way, Sasha can count on the support from friends and family, even if they can’t always follow her moves, like when she tells one of her bad jokes. Sanna Lenken once again demonstrates a sensitive feeling for the emotional life of her protagonist and allows grief and anger to be transformed by real humour, and an old earworm.
The work of the interdisciplinary artist and filmmaker ranges from a focus on war and disease to the complex dimensions that surround ageing and death but is unified by a compassionate humanism. His projects have been supported by organisations including the Sundance Institute Documentary Fund, the National Endowment for the Arts, the National Endowment for the Humanities, Creative Capital, Bertha Foundation, the MacArthur Foundation and Tribeca Film Institute.