Margaret, 35, has a history of violent behaviour which has cost her a romantic relationship. She has moved back in with her mother Christina, a fragile, immature 55-year-old woman who blames Margaret, her firstborn, for ruining her dreams of a career as a concert pianist. In a state of unbridled fury during an argument, Margaret hits Christina. The law steps in, further complicating family dynamics. As she awaits trial, Margaret is forbidden from coming into contact with her mother or within 100 metres of their home. This only intensifies her desire to be closer to her family. Every day, Margaret appears at this 100-metre threshold to see her 12-year-old sister Marion and give her music lessons.
The French-Swiss filmmaker studied filmmaking in Belgium. She began her directing career with successful short films and documentaries. Her debut feature film, Home, premiered in the 2008 Semaine de la Critique at Cannes, was nominated for three César awards in 2009 and won prizes including the Swiss Film Prize for Best Fiction Film. Sister won the Special Award Silver Bear at the 2012 Berlinale. In 2018, Diary of my Mind, a TV film she made as part of the Shock Waves series inspired by Swiss news stories, screened in the Berlinale Panorama.