Transfixed, she follows the movements of a group of dancers rehearsing a routine. Watching two girls kiss, she longingly bites her lower lip – yet in the mirror, she studies her own reflection with disapproval. As feelings of desire vie with insecurity and dejection, the film reveals its 16-year-old protagonist’s emotions mainly through glances and facial expressions – her most explicit utterance being the one written on her forearm: TAKE ME DEMONS.
The filmmaker, photographer, musician and researcher was born in Guimarães, Portugal in 1974. He holds a PhD in science and technology of the arts and is a professor at the Universidade Católica Portuguesa in Porto. Since 2018, he has coordinated the master’s degree in photography at the university’s Escola das Artes. He also works at the Centro para os Assuntos da Arte e Arquitectura and is the editor of LEBOP, a publishing house specialising in photography books. As a photographer, he has published several monographs and his work is held in numerous collections.