In this follow-up to the beautiful Amanda, Mikhaël Hers directs his hypersensitive gaze at the 1980s and the seemingly mundane moments in one family’s life that shape indelible memories. A large number of characters populates this nostalgic saga of self-invention. The director honours their vulnerability and kindness in a way that stands out in a cinematic landscape more often fascinated by disillusioned antiheroes. This is film at its most profoundly intimate and mesmerising, the kind that, when we reflect on how we function as a society, gives us an idea of why love matters.
Born in Paris, France in 1975. After studying film production at La Fémis in Paris, he made three successful short films and his debut feature-length film Memory Lane which screened at Locarno in 2010. Les passagers de la nuit is his fourth feature film.