Icelandic director Guðmundur Arnar Guðmundsson finds poetic images for a world marked by violence and aggression in his coming-of-age drama. In it, he depicts a group of youths who are in danger of foundering on the gender-normative behavioural code of their peer group. Desperately they cling to each other – with a grip that is painful and tender in equal measure.
The director graduated with a degree in fine art and then studied screenwriting. His short films have been presented at numerous festivals including Cannes and Venice. His debut feature Heartstone premiered in the Venice Days Competition in 2016 and went on to receive over 50 international awards.