The nurse gives them a familiar nod as they enter the emergency room. Derek and Ethan have brought their mom to the clinic again – not the first time the brothers have spent the night in their car worried to death, singing their favourite songs, driving around to the usual places until they pick their prescription drug-addicted mother up off the street. Despite her addiction, the three manage to share a sort of everyday life together. When Ethan gets accepted to a far-off university, the brothers are faced with the dilemma of escaping the vicious circle of co-dependency. Set against the backdrop of the prescription drug and opioid crisis in the USA, Jamie Sisley depicts the individual consequences of a societal tragedy, while taking an unflinching yet gentle look at a complicated web of relationships.