After his debut Those Who Are Fine, Schäublin continues to refine his style, which combines meticulous composition – both in his characteristic wide shots as well as in the extreme close-ups celebrating manual labour – with a distinct political stance that uses distancing and humour to enhance the topicality and universality of the story.
The director was born in Zurich, Switzerland in 1984 into a family of watchmakers. He studied Mandarin and film at the Zhong Xi Academy in Beijing and then film directing at the DFFB in Berlin. Upon graduating, he returned to Switzerland. His debut feature film Those Who Are Fine premiered at Locarno and won several awards including Best Film at the Edinburgh International Film Festival. Unrueh is his second feature film.