Phyllis Nagy, who penned the screenplay of Todd Haynes’s gorgeous Carol (2015), has fittingly bestowed the fascinating part of a bourgeois housewife-turned-women-rights-warrior on the great Elizabeth Banks. Her seamless performance produces an effect akin to a poignant rallying cry for all women whose intelligence has been, and sadly still is, reined in by patriarchy’s obstructions. Imagine then Banks’s charisma being combined with those of Sigourney Weaver, Kate Mara, Wunmi Mosaku and others. When they unite, how could any man stop them?