Born in Vienna, Austria in 1998, he was introduced to filmmaking via acting at the Burgtheater in Vienna and in Austrian film productions. He has attended several film and acting workshops including one at the Prague Film School; since 2019, he has been studying directing at the Filmakademie Baden-Württemberg. He has been awarded a scholarship by the Baden-Württemberg Stiftung and has attended La Fémis film school in Paris for an exchange semester.