When Zohra’s condition improves, her residence permit is not renewed, so she has to go back to Algeria. Her case worker shrugs his shoulders: it is out of his hands, he says, nothing he can do about it. A fade to black marks a turning point in the story after which the heroine disappears from view. Scheffner continues to vary this game of the visible and the invisible for a while until dream and everyday reality fuse in the summer heat and glaring sunlight to create a shimmering narrative in the subjunctive.