Lydia Nsiah is an artist, filmmaker, and writer. She lives and works in Vienna, and abroad. In her works she deals with the in-between, abysses and gaps by means of film, photography, text and installation. Her films transform and incorporate found and recorded analogue and digital memory images and sounds. She publishes and exhibits internationally on forgetting and remembering, virtuality, failure and error, decolonial practice, film art and use. Her work is shown internationally in exhibitions, film festivals, and screenings.