Born in Salzburg, Austria in 1963, she is the director of the Screenwriters Forum Vienna, a film curator and filmmaker. After studying psychology and sociology, she took a degree at the School Friedl Kubelka for Independent Film from 2016 to 2018. She worked for sixpackfilm from 1993 to 2004 and subsequently curated film programmes in Austria and abroad. She publishes books on avant-garde cinema and gender topics, including “Gustav Deutsch” (2009) with Michael Löbenstein. She lives in Vienna and is a founding and board member of the FC GLORIA women’s film network and curator of the FC GLORIA Kinosalons.