One item on the list for a scavenger hunt mounted by a ritzy New York hotel is a “forgotten man”. Uptown girl Irene Bullock wins when she finds Godfrey, a tramp living at the city dump. But the homeless man seems so cultivated that Irene hires him as the family butler. The other members of the household are Irene’s jealous sister, her addle-brained mother, the mother’s “protégé” Carlo, and a father under financial strain. Godfrey soon proves to have more class than all of them, and it turns out he comes from a distinguished blue-blooded family. To keep that secret, he allows the fiction to circulate that he is married with five children – greatly disappointing Irene, who has fallen in love with Godfrey ... This witty depression-era comedy about a “forgotten man” who is catapulted from the city dump to the upper reaches of high society provides laughs, and brought Carole Lombard her first and only Oscar nomination. Her naïve, childlike, flapper type is a far cry from the actress’s usual roles. The effectiveness of her performance is enhanced by the way she imbues her spoiled brat character, amid a frenetic plot that comes close to theatre of the absurd, with a trace of tragedy.