As class president, Myung-eun sets up a letterbox for wishes and secrets. The twelve-year-old knows a thing or two about this; she herself has plenty of both. Her wish for recognition, for instance – from her teacher, her classmates, and from her parents. Or perhaps she simply wishes she had different parents to begin with: a mother who is more elegant and not so stingy, and a father who has an office job and doesn't get up late every day. While carefully keeping her family a secret, Myung-eun discovers an ability to connect with the world through writing competitions, pouring hours upon hours of research into each of her essays. When a new girl joins her class, she begins to realise there might be another way.
Born in South Korea in 1985, she wrote and directed three short films while studying film at Chung-Ang Graduate School for the Arts in Seoul. Bimileui eondoek is her debut feature film.