Loosely adapted from Rainer Werner Fassbinder’s The Bitter Tears of Petra von Kant, Ozon’s cheeky take is an aesthete’s delight and a feast of satirical humour. An impressive, committed cast embraces wholeheartedly the French auteur’s ruthless commentary on celebrity and its shortcomings. All the performances are a delight: from Denis Ménochet’s physical tour-de-force as the tortured artist and a fearless Isabelle Adjani willingly riffing on her own film-star image to the reticent but astonishingly expressive Stéfan Crépon as the heartbroken assistant, young breakthrough talent Khalil Gharbia as the cruel Amir and, of course, the eternal Hanna Schygulla, in a moving appearance that nods reverently and sincerely to the source material.