“There is nothing honorable about trying to assimilate into a system that is designed to destroy you.”
Rebeca “Beba” Huntt strives to come to terms with the violence that has been inscribed in her DNA for generations. Growing up in New York City as the daughter of a Black father from the Dominican Republic and a fair-skinned mother from Venezuela, she discovers and questions her own identity as an Afro-Latina as well as the role which she subsequently assumes as a student at the renowned Bard College, a predominantly white environment. Private recordings, archive material, interviews, snapshot moments, largely captured on 16mm, offer a beguilingly intimate impression in this relentless self-exploration. A massive, emotionally extreme, dense debut that Huntt worked on for eight years.
The writer and director was born in New York City, USA and studied at Bard College in New York State. She has worked as an archival producer for various documentaries and has made short films that have screened at several festivals. Beba is her debut feature-length film.