Born in Gansu Province, China in 1983, he began studying painting and music at the age of 14. In 2003, he graduated from the Management Institute of the China National Ministry of Radio, Film and Television. His films have been selected for festivals including Venice, Cannes and Tokyo. River Road screened in the Generation section of the Berlinale in 2015.