Directed by Maggie Peren, who also wrote the screenplay, Der Passfälscher is based on a true story, the inspirational power of which she highlights and honours. One of the film’s great achievements lies in its cast which brings together terrific young actors Luna Wedler, Jonathan Berlin, and Louis Hofmann as the 21-year-old forger. The choice of Hofmann is impeccable, his previous work having demonstrated a rare ability to embody a certain mix of reluctant bravery, innocence and even purity in the darkest of circumstances – undoubtedly one of the keys to survival.
Who is shooting who? - the director and the main actor in the photographers' strobes.
Born in Heidelberg, Germany in 1974, she studied psychology and German and English literature in Munich. A successful screenwriter since 1999, she has won prizes including the German Film Award for Best Screenplay. In 2004, she directed her first short film, Hypochonder, and made her feature film directing debut three years later with the comedy Stellungswechsel. This was followed by the refugee drama Die Farbe des Ozeans (Colour of the Ocean) which premiered at the Toronto International Film Festival and won the German Peace Film Prize. Der Passfälscher is her fourth feature film as a director.