Scottish director Kevin Macdonald addresses a dark chapter in American justice in this defiant political thriller based on the 2015 best-selling memoir “Guantánamo Diary” which Slahi wrote while in captivity. The film’s screenwriters have refrained from resolving all the mysteries, thus honouring the importance of examining each case individually – even in the midst of a national outburst of grief and anger.
On the first evening the opening film of the Summer Special was shown simultaneously at Museum Island, at the Freiluftkino Biesdorfer Parkbühne and at Friedrichshain.
The lawyer, embodied in the film by Jodie Foster, with a colleague and the Artistic Director before the premiere.