The film uses two prose-poetry texts written by the director's father, Paulo T. Bungué, projections of original paintings conceived by the artist Nú Barreto, and a musical landscape composed by Mû Mbana, both artists originally from Guinea-Bissau. Mudança has as its visual proposal the plasticity of the poems 'Mudança' and 'COBDE,' and the digital image projections over the performers’ bodies. The music and the textual content appeal to the dreamlike territory of imagery sensations, brought about by references to the people of the Bijagó archipelago in Guinea-Bissau.
Welket Bungué is originally from the Balanta tribe and was born in Xitole (Guinea-Bissau) in 1988. He is a Portuguese-Guinean actor and film director based in Berlin. He holds a degree in theater from the Actors branch (ESTC / Lisbon) and a postgraduate degree in Performance (UniRio / Brazil). He is a permanent Member of the Portuguese Academy of Cinema since 2015, and a member of the Deutsche Filmakademie since 2020. He has realised on numerous film projects as a director and actor. His films are shown and awarded at filmfestivals internationally. In 2020 Bungué starred as Franz Biberkopf in Berlin Alexanderplatz (Berlinale 2020), directed by Burhan Qurbani. He currently lives in Berlin.