After Life consists of a sequence of meditative short scenes picturing the ruins of a small Faliscan necropolis Cavone di Monte Li Santi in Italy and its surrounding natural elements. The rock-cut chamber tombs of the necropolis had been illegally excavated before they were archaeologically discovered in 2015 – a phenomenon still faced by many rural archaeological sites.
At the center of Red Impasto Jar is a looted archaeological tomb object. In antiquity, the funeral was a significant ceremony where entombing of the body was just one component in the complex sequence of events. This ancient Faliscan tomb item dating back to the 6th century BCE was passed on to the archaeological museum (Mazzano Romano, Italy). The jar is radically altered and damaged by being cemented into the structures of a house as a decorative element. The film portrays the state of the pottery focusing on the detailed choreography and documentation of the object with a slow 360º rotation on a robust industrial motor against a monochromatic background. (Jonna Kina)
Jonna Kina, born in 1984 in Finland, is an artist who works with a variety of different media. By unveiling and deconstructing forms and methods, her works suggest complex questions dealing with a diverse range of topics: the trans-sensory power of sound, the relations and exchanges between artifice and reality, the mechanisms of translation, the relationship between the viewer and the artwork. Kina’s works have been awarded and have been shown in museums and film festivals internationally. In 2020 the Forum Expanded presented her short film Akiya.