Eyewitness reports and archival material are just two of the basic documentary techniques to which Mograbi’s instruction manual lends a reflexive frame and analytical acuity. Without relativising, he concentrates on the side of the perpetrator. The result is sharp-tongued and ironic but often helpless and full of sadness too in light of the seemingly unstoppable escalation.
Born in 1956 in Tel Aviv, Israel. He studied art and philosophy and has made more than twenty films since 1989. He has screened films at the Forum on several occasions, most recently Bein gderot (2016).